درخواست براي CTA امري ضروري و مهم است. اگر به طور صحيح خواهان آن نباشيد، نتيجه بسيار مهمي را در طراحي سايت از دست مي دهيد. براي دريافت بهترين نتيجه جهت بالا بردن نرخ تبديل و ساير معيارها، سي تي اي بايد در مکان درست و با درخواست صحيح مورد نمايش قرار گيرد.
بسيار تعجب برانگيز است که لندينگ پيج وب سايت Humaan سي تي اي هاي متعددي ندارد و تنها دو سي تي اي در تمامي قسمت هاي وب پيج قرار دارد. وب سايت آن ها تنها داراي هفت بخش است، که دو بخش آن شامل دو دکمه ي بزرگ CTA و بخش سوم آن که مربوط به طراحي سايت است، لينک کوچکي براي دمو دارد که به وضوح قابل مشاهده نيست. اين وب سايت فرصت هاي زيادي را در ساير بخشها از قلم انداخته است. بخش هايي که منافع استفاده از کتاب خانه ي آن ها را توضيح مي دهد، مي تواند از سي تي اي هاي زيادي بهره بگيرد.
در وب سايت Details، چهار چوب Sketch روشي بسيار عالي براي استفاده از سي تي اي هاي متنوع (Diverse) است. در اين طراحي سايت ، شاهد دو سي تي اي براي شروع کار و پيش نمايش کامل هستيم. به سمت پايين وب سايت که مي رويم، داراي سي تي اي براي افرادي است که علاقه زيادي به استفاده از فضاي ابري Sketch دارند. در انتها، در قسمت فوتر (Footer)، بخش خريد و سي تي اي ثانويه براي افرادي قرار دارد که علاقه خود را به اين وب سايت نشان دادند. ممکن است برخي افراد پس از استفاده از اين چارچوب، به خريد نسخه پيشرفته تر آن علاقه مند شوند.
پشتيباني رويايي، برنامه خدمات مشتري، سي تي اي "تماس با ما" در قسمت نويگيشن طراحي سايت ، بخشي ثابت است. اين مورد معمولاً در اغلب وب سايت ها مشاهده مي شود.
اين وب سايت، داراي CTA هاي ديگري در ميانه راه است که بازديد کننده را جذب ميکند. در انتهاي صفحه فرود يا لندينگ پيج، CTA نهايي "بهتر است شروع کنيم" قرار دارد. اين سي تي اي منطقي به نظر ميرسد، زيرا هنگامي که شخصي به اين قسمت از وب سايت مي رسد، تمامي بخش هاي آن را مورد بازديد قرار داده است و ممکن است علاقه زيادي به اين وب سايت نشان دهد.
سي تي اي ها در طراحي سايت امري ضروري هستند و مهم نيست که در چه به فرمت يا شکلي ظاهر شوند - تا زماني که اين سي تي اي ها قابل مشاهده باشند، مي توانند بازديدکنندگان را به اقدامهاي مختلفي تشويق کنند. بدون وجود سي تي اي هاي مفيد و فکر شده، درخواست براي خريد يا ساير عمليات و تمامي اقدام هاي انجام گرفته در اين جهت بيهوده است.
وبسايت Unbouce، لندينگ پيج را به عنوان وب پيجي مستقل تعريف مي کند که براي اهداف بازاريابي يا تبليغاتي خاص طراحي شده است. اين عبارت به آن معني است که هدفي خاص نظير فروش يک محصول، وبينار يا خدمات ديگر در رأس اهداف اين طراحي سايت است و اين بدان معني است که مسير اين وب سايت براي رسيدن به نرخ تبديل بالاتر، نمي تواند توسط موارد ديگر مانند تبليغات اضافي ميسر شود.
بهتر است نگاهي به هوم پيج طراحي سايت Yellow Card داشته باشيم. اين وبسايت يکي از مثال هاي مرتبط است، زيرا هدف آن ها فروش محصولي خاص است. با اين وجود آن ها دو داراي دو سي تي اي کاملا متفاوت هستند. يک سي تي اي براي اشتراک يا Subscribing و سي تي اي ديگر براي پيدا کردن فروشگاه هاي نزديک به شما. در انتهاي صفحه، سه سيتي مختلف وجود دارند - يکي براي پيدا کردن نزديک ترين فروشگاه، ديگري براي فرم تماس و گزينه اشتراک.
بهتر است نگاهي به لندينگ پيج هايي بياندازيم که اين کار را به درستي انجام مي دهند. Lunar Theory تقويم هاي قمري را به فروش مي رساند. هيچ لينک يا پيوندي به جز سي تي اي هاي فروشگاه وجود ندارد. لندينگ پيج طراحي سايت آن کوتاه است. تصاوير آن تقويم ها را نشان مي دهد و هدف اين صفحه تنها و تنها تشويق مردم به خريد ايت. هدف آن ها از ايجاد اين وب سايت، ارسال خبرنامه هاي ايميل يا چک کردن وبلاگ هاي متفاوت نيست.
اين امر در مورد لندينگ پيج يا صفحه فرود Blinkist نيز صادق است. هدف آن ها در ابتدا شروع آزمايش رايگان يا Free Trial است. يکي از نکات برجسته اين طراحي سايت ، پاپ آپ آن است که مردم را به کمپين تبليغاتي دعوت مي کند. اين پاپ آپ از بازديد کنندگان مي خواهد تا ايميل خود را براي ايجاد حساب کاربري وارد کنند و هنگامي که ايميل ذکر شده وارد شد، آزمايش رايگان آن ها شروع به کار مي کند. تمرکز هدف آنها واضح است. (در تبديل بازديدکنندگان به مشتري)
روش ها و استراتژي هاي متفاوتي براي افزايش نرخ تبديل يا بهبود صفحه فرود يا لندينگ پيج وجود دارد. پيشنهاد رايگان يا Free Offers يکي از ابتدايي ترين و مهم ترين قدم ها در اين راه است. اين کار به شما کمک مي کند تا موارد اضافي را که مي تواند بر سر راه شما قرار بگيرد حذف کنيد و ترافيک وب سايت خود را به طرز چشم گيري افزايش دهيد.
منبع : https://whitewolfteam.com/blog/web-design/landing-page-conversion-rates-2/
درباره این سایت